DAB 2019

logo fbDigital Arena Barnehage (DAB) 2019 blir arrangert i seks byer i ukene 13 og 14. Konferansen retter seg mot alle som er interessert i å utvikle profesjonsfaglig digital kompetanse i barnehagen. Her er informasjon om målgrupper, stikkord fra programmet og priser. PÅMELDINGEN åpner i november.

MÅLGRUPPER

  • barnehagens eier som er en viktig og nødvendig samarbeidspartner i utviklingen av profesjonsfaglig digital kompetanse, og som skal iverksette og lede kollektive utviklings- og endringsprosesser sammen med barnehagens ledelse
  • IT-ansvarlig for barnehagen
  • styrer i barnehagen som har et spesielt ansvar for å holde seg á jour med den pedagogiske utviklingen og diskusjonene som foregår, og som skal sørge for at personalet utvikler en felles forståelse for oppdraget om digital praksis som er gitt i rammeplanen
  • pedagogiske ledere som har ansvar for å iverksette og lede det pedagogiske arbeidet og bruke sin faglige innsikt til å følge opp forståelsen om digital praksis
  • alle som arbeid i barnehage og som skal være med på å skape god digital praksis
  • fylkesmenn og andre representanter for myndighetene
  • ansatte i barnehagelærerutdanningene og barnehagelærerstudenter
  • AKS/SFO- ansatte og for lærere på 1. til 4. trinn
  • kunnskapsmiljøer som er opptatt av teknologi i barnehagen.

Å etablere god digital praksis er en mangesidig oppgave som bare kan løses ved å øke hele personalets profesjonsfaglige digitale kompetanse.


STIKKORD FRA PROGRAMMET som vil variere noe fra by til by

  • danning og kompetanseutvikling
  • ledernes rolle i kompetanseutvikling
  • å vokse opp med internett
  • teknologi i skapende virksomhet
  • rammeplanens verdigrunnlag, formål og oppgaver i lys av digital praksis
  • barnehagebasert utvikling gjennom kollektive prosesse for å øke den digitalkompetansen
  • flere barnehager presenterer sine erfaringer med bruk av mange ulike verktøy innen flere fagområder og til dokumentasjon
  • på noen av parallellene blir det mulighet til prøve apper og roboter.
  • utstillere vil ha egne sesjoner der de gi korte presentasjoner av aktuelle produkter og ressurser, og du møter dem også i fellesarealet der du kan spørre mer og studere produktene og ressursene nærmere.

PRISER
Deltakeravgift før 20.01.19 kr. 1.600 eks. mva. som inkluderer deltakelse med lunsj og kaffepauser. NB! Deltakeravgiften er oppgitt uten mva. og 25% mva. tilkommer fakturaen.

Deltakeravgift etter 20.01.19 kr. 1.800 eks. mva. som inkluderer deltakelse med lunsj og kaffepauser. NB! Deltakeravgiften er oppgitt uten mva. og 25% mva. tilkommer fakturaen.

Studenter betaler kr 1.200 eks. mva. som inkluderer deltakelse med lunsj og kaffepauser. NB! Deltakeravgiften er oppgitt uten mva. og 25% mva. tilkommer fakturaen.

#DAB2019

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s


%d bloggere like this: