BEST mulige, ikke flest mulige

egen-pc1Det er ikke om å gjøre og ha flest mulig teknologiske aktiviteter i barnehagen, men aktivitetene skal være BEST mulig. Barnehagemonitor 2015 viser at det satses på digitalt utstyr i  barnehagene, men at tilbud om kompetanseheving ikke står i forhold til oppgraderingen. Det gir grunn til bekymring.

Hittil har det knapt blitt satset en offentlig krone på systematisk å øke den digitale kompetansen i barnehagen, og i barnehagelærerutdanningen. Det hjelper i hvert fall ikke å stikke hodet i sanden og tro at teknologi er på vei ut av barnehagen. Barnehagen trenger innspill som inspirerer til å knytte teknologiske, faglige og pedagogiske kunnskaper sammen. Og barnehagen trenger målrettet digital kompetanseheving der barna som produsenter står i fokus.

Men vi venter, så kan inspirasjon hentes på en av DAB’ene i uke 11 og 12 i 2017.

 

 

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s


%d bloggere like this: