I valsetakt

puppanEstetiske innganger til læring og multimodale arbeidsmåter i valsetakt handler om hvordan tospråklige barns forståelse av barnelitteratur (en barnebok og en sang) kan støttes av estetisk aktivitet og berøringsteknologi som nettbrett og smarttelefon. Innlegget tar spesielt for seg det didaktiske arbeidet med Rasmus Roedes sang ”Firkløvervalsen” fra albumet «Puppan te pappa.»

Nina Engesnes, som forteller om prosjektet på Barnehagekonferansen i Bergen 12. februar 2015, er høgskolelektor ved Institutt for barnehagelærerutdanning på Høgskolen i Oslo og Akershus.

Stikkord: , , , , , , , , , ,

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s


%d bloggere like this: