Digitale ferdigheter i ny lærerutdanning for barnehage

Senter for IKT i utdanningen har fulgt prosessen med å fornye førskolelærerutdanningen tett, og har vært tydelige på at digital kompetanse bør ivaretas i alle kunnskapsområder, fremfor skilt ut som et eget fag. «Med en slik tilnærming vil studentene få kunnskap om å vurdere hvilke digitale verktøy som egner seg til ulike pedagogiske formål. som i barnehagesammenheng ofte kommer her-og-nå, i tillegg til planlagte aktiviteter», mener Barbro Hardersensom er prosjektleder for barnehagesatsingen i senteret. Hun sier:»Det er viktig at studentene behersker og etterhvert ser forbi selve teknologien, og at de får utforske det pedagogiske potensialet som de digitale verktøyene har.» Les mer om IKT-senterets arbeid med ny rammeplan for førskolelærerutdanningen her.

Stikkord: , , ,

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s


%d bloggere like this: