App-reklame

Aftenposten hadde i går et oppslag om apper som et nytt mekka for markedsførere, og med mulighet for å snike inn reklame mot barn, og lure penger av foreldrene. Reklame finnes fordekt som morsome app-spill som skal besfeste merkevaren hos barnet som oppfordres til å kjøpe virtuelle saker som en del av spillet. Dermed øker kjøpepresset på foreldrene. Dette har klare paralleller til måten annonsører tok i bruk internett og sosiale medier, og der det etterhvert ble utviklet  noen kjørerregler. Det trengs også for app-markedet.

Stikkord: ,

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s


%d bloggere like this: